14 iunie 2009

Lord of War



Un film excelent cu Nicholas Cage. Desi il am de ceva timp printre CD-urile mele, recunosc ca titlul nu m-a atras deloc si am amanat vizionarea pana am ramas in pana de filme. Pana la urma am inteles ca e vorba despre un alt fel de razboi si despre un alt tip de lord al razboiului.

Yuri Orlov, ucrainian cu nume de evreu venit in America cu familia, simte ca trebuie sa faca ceva maret in viata. Traieste intr-o perioada in care crimele in cartiere erau un lucru aproape obisnuit. In momentul in care asista la un atac al unor gangsteri, "ii pica marul in cap" si isi da seama ca armele sunt o foarte buna idee de afacere. Contextul ii este favorabil, actiunea incepand din anii `80, ani ai razboiului rece.

Ajunge un traficant important, armele sale fiind cumparate de cele mai mari puteri ale lumii. Reuseste sa planifice o intalnire falsa cu femeia visurilor sale, Ava, un model ce apare pe toate turnurile americane. Pana la urma se va casatori cu aceasta...detalii despre aceasta parte vedeti in film.

Cel mai important in povestea asta este tragicul. Neinteresat de ceea ce se intampla cu armele pe care le vinde, Yuri isi face treaba ca la carte, desi serviciile speciale sunt pe urmele sale. Adevarata cruzime, care ii sfasie inima fratelui sau este infatisata in Sierra Leone, o lume in care puterea are dreptul de a omora dupa bunul plac, iar copii de 14 ani intra in armata.

Un film impresionant despre cata putere, dar si cata durere, pot aduce armele in lume. Sper sa va placa. Eu vi-l recomand.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu