27 septembrie 2010

Aproape un an

Aproape un an.
In toamna anul trecut am primit un mail despre proiecte eco. “Inca un proiect eco.” Dar am citit despre idee - la momentul ala nu prea aveam alte info decat conceptul de la Let’s Do It, Estonia! Curatenia in toata tara, intr-o singura zi! Si mai stiam ca suntem cea mai mare tara care intra in “Lets Do It, Word!”. O mare provocare!


Asa ca am facut ce era firesc: am trimis un CV. Si curand dupa aceea am intalnit oameni minunati.
In decembrie 2009, deschideam baza de date cu primii voluntari, primii oameni care au auzit despre ideea proiectului si vroiau sa se implice. Au trecut cateva saptamani bune cu sute de intrebari intre LDIR si voluntari pana ne-am “automatizat” si a inceput o comunicare din ce in ce mai vizibila. Cand a venit primavara si am lansat oficial ziua curateniei, lumea devenea din ce in ce mai curioasa. Si mai interesata.
Noi ne intalneam la ceainarie, faceam conferinte si credeam atat de mult ca se poate, chiar daca aveam atat de putin. Am adaugat putin cate putin pana am construit ceva.

Au urmat cartari. Harti si incarcarea mormanelor de deseuri pe harta. Structuri si proceduri. Si multe alte evenimente. In toiul verii, deja multa lumea stia de proiect. Putini mai intrebau ce este “Let’s Do It, Romania!”, ce-i drept multi asteptau mai multe informatii despre modul de organizare a zilei de 25. Lucrurile mergeau bine.

Atunci am fost nevoita sa iau o pauza, dar am revenit spre finalul verii. In 2 luni se intamplasera atatea, incat a trebuit sa prind din mers ce era nou. Si sa transmit mai departe, la omuletii nerabdatori care ne scriau pentru a afla detalii. J

Septembrie a fost aglomerat. Atat de multe lucruri au trebuit puse la punct, recitite, reorganizate, transmise. De catre o mana de oameni: studenti, tineri, majoritatea fara experienta anterioara in domeniu. Dar cu multa bunavointa, vointa si perseverenta.

In ultimele 2 saptamani, in fiecare zi se inscriau pe site sute de voluntari. Incepea scoala si multi profesori si elevi au venit alaturi de noi. Si mai multe organizatii si companii isi dadeau seama ca trebuie sa se implice in aceasta cauza. Si uite asa am ajuns la peste 73.000. Si inca pe atata care s-au prezentat direct la punctul de inregistrare: peste 150.000 de romani intr-o singura zi la curatenie!

Un mic mesaj pentru Let’s Do It, Romania: Ma bucur enorm ca am fost in aceasta echipa minunata, mai ales ma bucur ca i-am cunscut pe colegii mei veseli de la Echipa de Coordonare Voluntari. Se vede ca toti din proiect ati pus mult suflet si ati muncit serios la proiect, de aceea fiecare mail de ieri si astazi cu gandurile voastre bune, entuziaste, uneori melancolice, poze din toate colturile din tara si filmulete + rezultatele – nu spun altceva decat “We did it damn well!” J. I am so proud of you, guys!

Echipa la inceputurile proiectului (ianuarie - februarie 2010)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu