12 februarie 2011

Despre bloguri

Citeam zilele trecute despre bloggingul eficient si se repeta acolo, asa cum bloggeri romani ne tot repeta in ultimii ani pe la conferinte si workshopuri, ca una din principalele strategii de succes consta in posturile frecvente: zilnice (poate chiar de mai multe ori pe zi) sau in orice caz publicate de minim 3 ori pe saptamana. Sunt complet de acord cu asta, dar total impotriva scrisului dezorganizat.

Desi citesc despre astfel de lucruri, stiu ca blogul meu este un contra-exemplu pentru ce vor unii dintre bloggeri. Scriu rar, nu scriu nici macar la date fixe si nu abordez o tematica specifica. Scriu mai degraba despre experientele mele, e un blog despre opinii personale, puternic inspirat din ceea ce ma surprinde/afecteaza. Dar (exista un mare dar) eu nu urmaresc sa fiu in topul za list, strategia mea nu e sa ma dedic in totalitate acestei activitati (care, sincera sa fiu, cere timp, pe care l-as dedica in anumite perioade mai degraba altor activitati), ci doar sa-mi exersez scriitura, sa experimentez acest instrument si sa ma eliberez din anumite ganduri care ma obsedeaza si ma obosesc.

Dar nu despre asta vroiam sa va povestesc astazi. Ci despre ce face un blogger sa fie cunoscut si relevant pentru publicul tau. Despre "ce" & "cine" din blogging si nu despre "cand" si "cat". Irelevant sa va mai spun ca ultimele doua chestiuni precizate sunt si ele importante, insa, cred ca se invata mai repede si usor.


Altfel spus, degeaba ni se scriu chestiuni irelevante si complet diferite pe un blog. Ceea ce ne atrage pe noi cititorii nu e simplul fapt ca citim ceva nou in fiecare zi, ci faptul ca citim ceva bun, ceva redat intr-o maniera frumoasa, cursiva si originala, faptul ca citim un “ceva” constant.

Ceva nou in fiecare zi putem gasi pe multe bloguri [trebuie sa fiti de acord cu mine aici] si asa nevoia de a noutate se poate rezolva repede, dar important e continutul: ce se scrie, cum se scrie, cat de important/relevant/cunoscator/specialist sau cumvretivoisaiispuneti e scriitorul pentru continutul de pe blog.

Ei, parerea mea e ca se cam incurca firele de net romanesti cand e vorba de continut. Dar, vorba aia, si-or zice multi, de ce sa nu incerci daca publicul nostru tot nu e asa de instruit si exigent?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu