18 februarie 2011

Promotiile si publicitatea irationala

In ultimul timp vad tot felul de chestiuni “publicitare” care ma scot din sarite. Ori sunt toti cu susu-n jos ori nu am prins eu strategia din spate.

Carrefour isi schimba modul de organizare, de aranjare a rafturilor si a produselor din raft. Si pe langa asta, bag de seama ca devine un magazin de 1 euro bucata. Gasesti mai mereu promotii la ei, al doilea produs la 50%, al doilea produs gratis, bla, bla, dar de 3 ani jumate de cand merg eu cu regulalitate la carrefour nu am vazut atatea produse la 4lei.


Vineri, promotii la fel de fel. Activia are un stand de promo si sampling la noul “mic dejun”, iaurt de capsuni si cereale. Imediat langa stand raftul cu Activia varianta nr. 1 + o domnisoara care atrage cumparatori pentru primul “mic dejun”, 2 bucati la 4 lei. “?!?!” Vreti sa vindeti mic dejun simplu, la promotie, e ok, dar care e rostul unui sampling la alt produs, mai nou, imbunatatit, perfectionat, etc organizat cand nu trebuie si asezat unde nu trebuie? Ce i-ar determina pe oameni sa cumpere asa ceva in acest context? Nimic, exact!

Alta chestiune care ma surprinde, dar aici cine stie poate nu cunosc eu prea multe, sunt/ erau servetelele umede de la KFC. Nu merg asa des la acest fast-food, dar din ce vazusem eu pe una din fetele ambalajului este un promo la...servetele pentru bebelusi. Si ma intreb de fiecare data de ce asta, sa fie proaspetele mamici targetul KFC?

Sunt doar cateva exemple, dar am intalnit mai multe cazuri in care se promova un produs desi nu exista nicio legatura, nicio corespondenta cu mediul. Cele mai la indemana sunt blogurile si site-urile. Am vazut un site cu accente religioase (imi pare rau ca nu am pastrat link-ul) si pe margine erau reclame la: imbracaminte sexy pentru femei, marire de penis, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu