30 martie 2012

O reteta 2 in 1: Comunicarea Interna si Social Media

Am stat putin sa ma gandesc daca e sau nu cazul sa scriu acest post. Despre un eveniment la care am participat ieri, un workshop despre Internal Social Media /social media in comunicare interna (fix ce fac eu la dizertatie). 

Titlul este extrem de savuros pentru un specialist de comunicare, mai ales comunicare interna, si probabil de aceea a atras atentia celor cca 70 persoane de acolo. Ca sa incep cu inceputul, 90% dintre oamenii (din afara domeniului) pe care ii intalnesc raman usor confuzi/ pierduti cand aud ca lucrez in comunicare interna. De aceea simt uneori nevoia sa le completez tacerea sau intrebarile lor cu 2 propozitii scurte despre ce presupune asta. 


Imaginati-va ce ar insemna ca cineva sa spuna ca lucreaza in Internal Social Media. Sunt sigura ca tot ce am retine ar fi „Social Media”. E de inteles. Comunicarea Interna e un domeniu oarecum nou. Social Media Corporate sunt un domeniu nou. Impreuna fac treaba excelenta, un 2 in 1 recomandat! Totusi, vorbim de ceva atat de nou, incat nici nu exista materiale de documentare in limba romana. Daca dai un „search” pe google, te poti ajuta de niste articole, dar nu foarte fundamentate si poate, de cateva carti de pe amazon.

Revin la eveniment. In prima parte, s-a vorbit despre comunicare interna. Lucruri perfect adevarate si bine argumentate, intrebari de reflectat, daaar... stiam acele lucruri si ma asteptam sa ascult despre temele anuntate, cele de pe agenda. In a doua parte, am prins cateva prelegeri pe subiect.

Nu-mi doresc decat o atentionare asupra faptului ca domeniul este mult prea nou, incat sa avem specialisti si cunoscatori buni ai fenomenului si incat sa organizam conferinte (desi a fost numit workshop, intreaga organizare, de la amenajarea spatiu la structura discursurilor au fost specifice unei conferinte). In acest context, o masa rotunda, un dialog deschis intre practicieni ar fi fost, dupa parerea mea, cea mai buna varianta. Nu doar cu numele.

Toate ca toate, ca sa termin pozitiv, am descoperit un speaker excelent, un lector pasionat de social media si cu multe cunostiinte despre internal social media..si culmea e o femeie: Ana Adi. Google & read her!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu